بررسی نگرش، هنجارهای ذهنی و قصد به رفتار اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام پژوهش های اثر گذار و قصد به انجام فعالیت های انتقال دانش
با توجه به نقش مهم پژوهشگران در فعالیت های انتقال دانش و اثربخشی پژوهش ها، شناخت وضعیت نگرش و خواست ایشان در جهت افزایش اثربخشی پژوهش ها، نقش کلیدی در این زمینه دارد زیرا هم می تواند از نظر بررسی وضعیت موجود موضوع اثربخشی پژوهش ها اهمیت داشته باشد و هم به عنوان پایه ای برای سنجش اثر مداخلات مختلف در آینده مورد استفاده قرار گیرد. اندازه گیری قصد به رفتار انجام پژوهش های تاثیر گذار و قصد به انجام فعالیت های انتقال دانش در پژوهشگران بر اساس مدل های رفتاری شناخته شده، معیار معتبری برای بررسی وضعیت تمایل و خواست پژوهشگران برای این رفتار ها در دسترس قرار می دهد. بر اساس این مدل ها، قصد به انجام رفتار از برآیند نگرش و هنجارهای ذهنی اتفاق می افتد. لذا سنجش این سازه ها نیز می تواند نشانگری از وضعیت و نوع نگاه پژوهشگران به موضوع تاثیر گذاری پژوهش های باشد. بر این اساس این مطالعه با هدف بررسی و سنجش نگرش، هنجارهای درک شده و قصد به رفتار برای انجام پژوهش های تاثیرگذار و همچنین قصد به انجام فعالیت های انتقال دانش در پژوهش های آتی پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می شود. در این مطالعه همچنین به بررسی ارتباط عوامل مختلف فردی با پیامدهای اصلی مطالعه پرداخته می شود.
ارسال نظر